Lisa springer vidare med påskpass# 6,7,8 påskläger del2


Påskpass #6 söndag morgon en magisk mjff på 10km, ganska pigga ben, magisk vallaskog med inspirerande djur. inspirerande nörderi lästes innan och efter:
http://www.svt.se/nyheter/vetenskap/fler-stora-vilda-daggdjur-i-sverige-an-pa-flera-hundra-ar           
http://www.runnersworld.se/blogs/hjarnfysik/index.htm
http://www.svt.se/nyheter/vetenskap/forskare-kanslor-nodvandiga-for-bra-beslut
När jag nu utvärderar lägret läser jag såhär om söndagen ”magisk mjff satt i kökssoffan ensam tyst, läste kort i boken. Sol och kvitter utanför. Lärdom till kommande läger-hög mängd TYSTNADEN- VIKTIG. kvitter, sol på känsla bara jag och löpskor. lektorshagen, via rydskogen, universitetet, vallaskogen avslut i gläntan extremt lugn avslappnad. in för 10 min yoga, hemgjord bowl, vila igen”
Söndagen fortsatte med återhämtning med familjen, en promenad till vår magiska sjö


innan påskpass#7 magiskt trött kropp i kökssoffan men några magiska ord ”pappa om 2min en knuff ut Lisa” ” 16mil sägs behövas för lisas marathontid men nja, kommit hit på mitt vis, träningläger på mitt vis, jag har ju bestämt mig ut tar minst en tur på 30min åt höger denna gång hehe, sprang ju vänster imorse” samt min magiska förmåga till beslutsamhet och att nå mål gick jag ut och såhär såg det ut i träningsdagboken efter
kvällsdistans 14km @4:30 –> 160 weeksum torsdag-söndag 100km+ STARK SOM EN SVAN PÅ TINNERÖ visst ser jag glad ut igen? stumma ben till en början. men magisk kväll på tinnerö igen. benen vaknade. märkt att de gör de i dubbelpassen. Går automatiskt i 4.30 igen. känslan. tystnaden. känslan i solen vid svanarna. känslorna  stark svan på tinnerö. allt annat en stark sista biten men det är oerhört lärorikt. skön känsla i kroppen när jag kom in.Pannben! yoga+bad + choklad+ sömn

Vaknade på måndagen, tog farväl av storebror,återhämtad men energin ville inte in i kroppen, drack mycket kaffe. hade ont i magen  bestämde mig för att genomföra sista passet med ett löpäventyr, det var ett stärkande, känslosamt, men tillslut optimalt avslut på såhär såg det i min träningsdagbok ut
Påskpass#8 28km@4.40 utan vätska energi mål mitt löpparadis jag klarade det! Var det bra så? inspiration bok. så kändes det inte när jag satt i bilen hamra sluss 11.45 men jag hade bestämt mig långpass 2h hamra sluss-mitt löparparadis på känsla. stöd av familjen som släppte av mig. skulle ha brasa + mat klart. äventyret började med motvind och för mycket kläder och magprobelm. Satte därför upp delmål- svängde av vägen ner mot naturreservatet, 30 min passerades.

 njöt av slätten vyn fritid. ville fram inte ta helt slut på energi, fortsatte längs vägen mot bestorp, in mot åtvidaberg sen gick benen automatiskt mot söderö(där jag genomförde min första egna ultra 50km)

vind, blåsig mage. timmen passerades, stannade hos hästarna, andades ”lisa 1h kvar på lägret” försök att njuta nu. sista timmen njöt/led jag om vartannat, var törstig, för varm för kall, njut av djuren o naturen östgötaleden o solen i alla fall! 20km passerades. visualiserade träningslägrets slut. sa till pappa att han inte behövde hämta mig,för jag är stark. sprang ner till sätravallen. Där i backen behöver jag vara starkstark men värt det för sista biten är så vacker. Nådde bryggan i trä. På trappen i trä satt mamma. jag var framme. 

Vilket avslut på mitt träningsläger på känsla, olika väder, känslor. ja nu är de slut . Ligger nu i högläge, efter bad där boken slutspelat blev utläst. ja nu är det slutspelat på lägret. Allt känns faktiskt helt normalt. ser bonde säker fru med mamma, två flätor i håret som jag brukar ha när jag tränat bra. 8 pass 15+15+15+25+12,5+10+14+28km 26km/dag 
Nu sitter jag tisdag eftermiddag i köksoffan innan jag åker tåg tillbaka till stockholm ikväll. Magiskt återhämtande dag efter mitt påskträningsläger jag genmfört, tänker tillbaks, tar lärdom, springer vidare. Många mil, men framförallt en magisk påsk med familjetid , lisaliv, perspektiv, naturliv, att springa vidare med föralltid
Påsklägerlärdomar #1 -Planera och visualisera ditt läger men låt känslan ev väder styra och inspirera men var bestämd. sätt upp ett stort mål men nå dit med delmål
Påsklägerlärdomar #2 sömnen, energimängden, återhämtningen . hade jag behövt ännu mer egentid, ännu mer ”dövila”, inte röra på dig så mycket mellan passen. efter avslutat pass, direkt fokus på återhämtning för nästa.
Påsklägerlärdomar #3 tystnad varvat med att vara med familj då presterar jag samt klarar av utmaningen. hemma trivs jag. motivera dig med böcker, filmer, mat, socialt.

Påsklägerlärdomar #4 jag gjorde ett läger som passade mig mina möjligheter,min löpning, variation,mängd, omgivning det ledde till att det var givande, kul och lärorikt samt genomförbart.
Påsklägerlärdomar #5 fysiskt ansträngande ja, men också mentalt.  för mig är det stärkande att genomföra alla km ensam. intressant o se känna fysiska mentala anstränignigen efter gemenamt träningsläger, ev i framtiden. för träningsläger på egen hand kan jag både påsk 16 o 17.
Tack till min familj för stöd, förståelse och genomförande av mitt påskläger<3
Påskbok# 3 var det bra så lena andersson
Påskbok #4 Slutspelat lena andersson
Påskserie#3 om en pojke svt Påskserie#Frikänd säsong 2

 
 

2017-04-18T18:10:03+02:00 april 18th, 2017|