Lisa springer vidare mot topp med smak av norsk o summerar toppåret siktar mot jul o nyår


Lisaveckan 135km 9 pass löpning(1lång 2 progressiva löpband 1 hårt intervall + distans i snö)1spinning 1styrka m vikt +crosstrainer  yoga varje dag
avslutades med att träffa storebror o sedan springa 2km ute i kylan innan 66min 15km (3x4km 4.40-3-40) progressivt på band där kalla hjälpte mig skaffa en viktig mental pusselbit för min löpframtid ” kalla o alla norskor” ”lisa o alla—” sen hem i solsken o totalt 21km i benen.

samt veganska muffins som är ok för en känslig löpmage o student efter en mängdvecka
recept-bakpulver,hasselnötsmjöl,matvete,banan (löparmat nr 1 o mkt kalium- bra!)
havremjölk, kanel o kardemumma (lugnande för löparmagen)ev lite kokosolja in i ugnen 10-15 min 200 grader (samtidigt som högläget i badet)

på helgen ”tvingar” jag mig även till en energistrategi sitta länge eller ligga ner äta. veckorna går i ett suger energi överallt o jag vill endå träna mängd. skulle behöva mer tid till o sitta stilla o bara äta- energi in. helgerna blir därför springa- återhämta o energi in- men det ger också den känsla jag vill. ”livet med högläge o banan – kenyan på hemmaplan”
nötter o bananer är bra för att sänka stress ”B-vitaminer har fundamental betydelse för din förmåga att motstå stress. Din kropp och hjärna reagerar på stress genom att producera olika hormoner och signalsubstanser. Produktionen och regleringen av detta kräver att du äter tillräckligt av de olika B-vitaminerna. B-vitamin är också avgörande för hjärnans tillförsel av energi och syre”
Den kombinationen gör att bananer är effektiva att öka hjärnans innehåll av signalsubstansen serotonin. Bananer fungerar på det sättet som en mild form av lyckopiller, som just också hjälper att öka hjärnans innehåll av serotonin. . Serotonin gör det också enklare att somna
o sen glitterfest med godaste chokladtårta ” tur löpmagen tränat klart, tänk denna innan tröskel” HAHA med mitt gamla jobbgäng. allt annat än löpning o student. skönt o mysigt tredje advent.

en vecka till jul. jag förstår ingenting. bara att mitt år har varit topp.
Jag slutar året som topp i Marathon 2017 ! en livsdröm! dessutom 4a 10 000m !?!? o 3a halvmarathon : http://www.friidrott.se/rs/arsbasta.aspx?page=stats&season=41&class=k
o att jag de senaste veckorna haft veckor som kan hålla mig i topp även nästa år.lika mycket fysiskt arbete o mentalt arbete har gett den känslan i mina ben. trots att det är december o sent på året. har läst 2 böcker charlotte kallas samt löparglädje av rune larsson TIPS
jo jag har tydligt gjort en ”mental swisch” a la rune:D o pannben a la kalla har jag stärkt mera efter alla timmar på band:D

känslan att vara student-löperska på hemmaplan precis det som gjort mig till sverigeetta 2017
” sverigeettan i Marathon glittrar IGEN NU” HAHA ” ”tyst med dig, men känslan låt den glittra till jul o sen handlar 2018 om att glittra o ha kul eller hur”

på fredag mot Vålådalen. har en bild över hur jag tränar där. även på Bonaire (abc öarna ensam 7 dagar). visualiserar. tränar äter sover studerar.  ett student löperska liv o glittrande sätt att fira jul:)
3 lager av epidermis- dermis- hypodermis är den enda julklapp jag önskar mig. vore skönt o starta ett löppass utan smärta i skavsårthålet,, utöver det, det pappa gav som gjorde mig glad ” 500kr per familjemedlem till musikhjälpen” o budat hem 4 äggkoppar berså, nu har ja allt!:D
hade såklart önskat att sluttentan var innan jul. men ska känslan i löpsteget glittra kan det vara mycket sunt med stilla studentlitteratur ”formtopp e kul, allt glittrar men man vill liksom springa hela tiden är man inte i topp tycker en löpare typ livet suger så de blir en god jul HAHA o ja jag är ju skadefri ”

Gran med smak av marathon..antikbod eller prisbod? o dessutom efter en väldigt glittrande löpvecka ligger lisa lite efter i 13 fysiologiavsnitt o 135 000 sidor om muskler, cirkulation, histologi, immunilogi, huromner, mmm
crosstrainermåndag glitter glitter vitt eller nummerlapp på väggen?

 

2017-12-17T19:39:34+01:00 december 17th, 2017|