lisa springer vidare med gröna blad återhämtning och frihet


Kom hem tisdag lunch badade . Aldrig varit så skönt. trodde jag kanske inte skulle klara mig från sjukdom denna gång..men återigen frisk o pigg. skönt. sedan har lisa återhämtat sig med massage onsdag och skola torsdag. trygghet i skolan och det kändes okej. inte tentastressa lära med glädje o styrka som jag gjorde i sevilla. så kan jag göra annat än löpning allt fokus återhämtande.
viktigast för att löpkänslan inte ska frysa till is. o säsongen  stelna i mental utmattning eller skada. jag är skadefri. och fri. 
alarmet har inte varit ställt på hela veckan. fån att leva med det 06-22 dagligen oavsett vardag eller helg.utanför har det varit iskallt . inne har jag återhämtat varmt med yoga i rosa underställ. lisaåterhämtande är bland annat

Läsa böcker. denna vecka tove jansson. så mycket mer återhämtande än en skärm.  Planera och visualisera nya bilder. drömma. lyssna på tystnad. andas vila pyssla. o andra intressen som inte har krav i prestation.  varken i mig eller för någon.

odling- avokado, mangokärnor, vitlöksklyftor ner i jord (blir som gräslök o klippa på 3 dar), citron, – googla o testa om något gror:D  pysslar även med sticklingar:)

http://www.hemmaodlat.se/odla/plantera-mangokarna-odla-mango/?gclid=CjwKCAiArOnUBRBJEiwAX0rG_dY-fFMhzjTyzhwpTzqs2KBHHBo5M-6Enb4EmJlBJAQ94PlpIKpzABoCHMEQAvD_BwE 
yoga .yogan har varit fokus på höfter, framsida lår , vader samt armpendlingsrörelser och cirkulation. kör med yogobe eller youtube. o tillsut släppte krampen i mina ben o jag kunde känna att musklerna svarade normalt igen.

o startat se en riktigt tjejserie https://www.tv4play.se/program/younger/3923521 för att inte tänka över huvud taget.
promenader ute, i natur o vara i miljöer jag trivs i (ljust morgon+dag mörkt efm/kväll grönt o blått=lugnande )

Detta är min bästa marathonåterhämtning hittllis nu har jag gjort så många så jag kan känna det. Framförallt mentalt långt ifrån marathondeprission o tomhet. jag blev rastlös fredag eftermiddag, ett gott tecken. men hanterar det .istället ett lugn o insikter . kravlöst frihet.
springer jag för tidigt denna gång kommer jag inte få springa vidare i den goda jord jag  lever i efter marathon är du en känslig blomma
Jag är en känslig blomma som vill växa i den goda jord jag skaffat mig!
Rollen som den duktiga flickan. Leva upp till förväntningar hur jag skall vara. Den kittlande frihet hon levde upp först när hon fick vila i sin melodi eller hitta på sin egen!
min egen cirkel 4 delar löpning, iliv, återhämtning, omgivning 1/4 återhämtning. denna vecka har jag varit 4/4 duktig på det o vågat göra ingenting.
5km, ett millopp eller halvmarathon inte alls samma sak. fysiskt, nja ultra, ironman mm extrema utmaningar tuffare sååklart . men 42km asfalt smärtar muskulärt men också mentalt + elitinramningen.
viktigt – jag vill få ut allt det som fanns i sevilla men inte nådde hela vägen fram. det får jag om jag förtsätter på samma sätt men svenska lopp o tävlingar 10-50km med fokus lisaglädje
drömmer om min tredje SM medalj.o njuter av min bredd.  springer lopp som trösklar o gärna nära hemma med endel vänner. blandar upp med annat som återhämtning kultur, biologi, natur. ser framåt i loppkalendern o känner en längtan.
rädd för o spinga igen? ja lite. men framförallt det kan inte vara mer smärtsamt än de jag slutade med.
2019 springs vidare helt utan tånaglar. men med en extremt mer utvecklad hantera smärtakapacitet. det är ju BARA tånaglarna. får helt enkelt leva med det.  jag fick göra min mara. vet inte om jag verkligen vill åka till läkaren med det.
för denna återhämtningsvecka har jag trots effekter av löpvila så som rastlöshet, svårt o fokusera svårt o sova sämre aptit. har gått bättre än någonsin.  det stäkrer marathonleendet för framtiden.
jag nådde mållinjen med lisaleendet det var det viktigaste.

nu är det viktigaste att börja om med en ny träningsperiod mars med mer snabbhet, intervall o trygghet i all den tröskelträning o snabbhet jag har med mig.
mina studier pågår hela vägen fram till sista juni. tenta 18e mars sen ny kurs med påsklov mitt i mycket studier +laborationer till sista maj . sen när alla får sommarlov läser vi biologi 5hp floristik till för då finns det blommor. men jag ta ett hp i taget o ser det positivt. studier ger livet struktur o frihet i löpningen. o jag gillar blommor. springa o studera blommor, positivt!
precis som känslan av passet simning (har undvikit det för smittorisk..men som jag saknat simkänslan)
30min bröst, 10min vattenlöpning, 10min crawl. hade absolut kunnat tänka mig o köra det x2 eller 10min av varje snurrande  i bassängen…efter ja en rolig morgon..


dessutom bananbrödet jag gjorde o bjuder faktiskt på veganska receptet  gamla bananer, bakpulver, mandelmjölk, sojamjöl, kokosolja- blanda på känsla mosa med stavmixer 10-15min 200grader. även gjort svartkålchips o rostade mandlar med honung, kardemumma, kanel

efter kvällen som jag lovat ” efter marathon ska vi släppa allt ” ”haha okej som vadå” ”jo,,,ut ut på krogen” ”hahahha.. att du skulle springa marathon o klara det visste jag men att vi gör det här trodde jag faktiskt inte du var seriös med” ” nya profilbilden till tinder” ”hahahhahahah 1 vecka återhämtning till nu” ” vi gjorde det, det var ju nästan lika kul som löpning” 

 
           
 

2018-03-04T16:56:18+01:00 mars 4th, 2018|