Lisa springer vidare som fjällets leende krigare del 3

Till sista delen av äventyret kan ni spela låten- abisko. Andy Kohl Den förklarar känslan!

Det var bara onsdag. Jag mådde bra, hade kommit längre än planerat på sträckan. Fått tips, pepp och inspiration att springa till Tarfala. Svarade på energin, lust och energi i kroppen ville mera. Inget att protestera över. Inte ens regn och lera. Totalt magiskt sommarväder. Torra leder och spänger.

Tarfala WOW! 8km upp. 8km ner. saft på toppen. härligaste stugvärden. det var nog den finaste löpturen. Brant och blomstrande vid porlande vatten. vyer. Frihet. Renar på snö. Här lever jag!

Torsdag. ”okej vi gör det. frukost klockan 06. Sen startar vi 07. ja! men vi blir 3 hittade en grym brud till. okej, bara ler västra leden upp och äventyr ner” !

Det som sker torsdagen är unikt. Det man kallar teambuilding. vilja, envishet och unika individer.

Riktiga äventyrare

Minne för livet

Ingen av oss tre känner varandra alls. Aldrig träffat varann.  Men vi tog oss dit. Toppen av Kebnekaise. På nervägen åkte vi rumpa ner i ravin efter att ha klättrat och stärkts tillsammans på bergskam.

Frukosten pressas ner tidigt klockan 06. Klockan 07.15 vandrar vi. Marathonlöperskan är till en början långsammast. Ni går snabbt. Vi sneddar lite fel. Får skoskav. Vid 60min vaknar långdistansaren till och piggar på motiverat och leende uppför. Vi passerar och passerar. Överallt är det stenar. Försöker fokusera på de vyer vi får uppleva. Men vandringen och stenar är inte superinspirerande jämfört med det jag tidigare fått uppleva.  Men ni är. Vi är trion. Uppför nerför.  Och snö. Vatten. Korta pauser. Sedan sista stigningen. Nyfiket prat om tidigare Upplevelser.

Vi kommer fram till att en är proffshockeyspelare, en VM- löperska och en vm/sm militärfemkamperska. Vi är mentalt och fysiskt så jämnstarka. Inget kan få oss att kapsejsa.

På toppen kan man stå och le och speja. solen lyser, himlen är blå. Sveriges högsta topp var  lite cool ändå.

Träffar Linköpingstrion. En sextett. Med äventyrare. Ja njuter. Sedan smörgåsar, ägg och vatten innan vandringen nerför.

Vi besteg kebnakaise på cirka 4h o 30min. Nerför bestiger vi en extra topp. Gör upplevelsen till en ultra istället för en mara. Utmanar det fysiska och mentala. Bergskam vid. sedan snö-umpapartaj nerför. vid tuolpagorni.  Lite aj. men mycket wow. Klockan 18 är vi tillbaka helt euroforiska. Blöta, nöjda o tänker på maten för maga.

Det är en dag jag alltid kommer minnas som utöver det vanliga.

Fredag. En magisk morgonyoga, försöker förstå gårdagen. Njuter av sista stora fjällfrukosten. Samtal med andra äventyrare. Belönar mig själv med Anna Ternheim med vän för hösten. Sedan startar jag fjäll farkosten mot sista destinationen. Nikkaulokta. 20km lätt. vilket det är. bara jag och min ryggsäck . Lugnet. Njuter o känner tidigt att det hela får avlutas med 30km o 3h.

Det är lättsprunget. Jag har lugnet. pratar med nya äventyrare från Motala och andra som känner igen mig. Kommer fram till nikkolukta. Av med ryggsäcken . väger den nu!?! efter äventyret och tur var väl det 6.6kg.

Utan tvekan springer eller ja joggar jag sista milen och avslutar med turkosa vatten och rosa klövern som belöning.

På med understället. Torkar skrubbsåren. Ler.

Vill egentligen mer. Loppet nikkolukta-abisko startar om lördagsmorgonen. Tanken finns och känslan att jag skulle klara det (105km ca)

Äventyr är det bästa jag vet. Kroppen och psyket mår så bra av det.

Cola, högläge och vykort innan bussen och tåget går hem fredag kväll.

Lördag klockan tio var jag tillbaka med tåget i Stockholm storstad. allt var bra. Packade upp, tvättade och kände lugn och harmoni. Åkte sedan buss och tunnelbana för att en kort stund vara skådespelerska, som de blir mer av i slutet av sommaren.

Direkt efter det ut till värrmdö för kort 15min jogg bad och leende äventyrskramar. helgen fortsatte med värmdö, kärlek, 13km löpning , äventyrsimning, god mat, prat och leende.

Det blev 170km löpning och 25km vanring o 2km simning totalt på veckan.

Äventyret summerade jag till mitt livs mest leende fysiskt och mentalt till:

Äventyret 2018 summeras till 4 dagar löpning 1dag vandring 8pass yoga 50,50+52,52 +18,18 +30,30km =150,5km varav 40km utan rygga resterande 6kg rygga 2000hm +1000 hm löpning 25km vandring med bestiga berg 2000hm Totaltid typ 22h löpning o 10h vandring Sömn bra. Somnat runt 21 vaknat 06 somnat även 20 o 22 Mentalt inga dippar. Fysiskt avkopplad stark fri äventyrlig känsla Skador 3 stora skrubbsår arm mage o knä +blått lår

Måndag kväll hem till slätten. tisdag kväll. dubbelpasstrött med lite fläkt o benen faktiskt på 10x800m.

tack och hoppas ni inspireras till fjälläventyr 🙂  fortsätter känna äventyrsharmoni, många mil o mellan oxberg och mora är det alltid 4,5 mil !:) dit ska vi , stark och uthållig!

o detta är LEENDE jag har fått ett lopp uppkallat efter mig! dubbelprovet!!

o det sprang jag i fredags. jag o mina föräldrar utflyktade till trollhättan. andra året i rad. hurra. resan gick bra. jag var mer lugn än nervös. ok känsla.

slussprovet 1a

direkt efterkraftprovet 6a bakom 3 etiopien, 1norge,swe

lördag 1 h skön swimrun innan flower-powerpaty med gamla barndomsvänner. kom hem 02.30 menavslutade veckan med leende power och ett tuffare söndagslångpass

25,5km varav 20km snitt 4.12 km (4.17-4 fart)kändes bra!

vila , återhämta. njuta av en groende känsla och bra vecka. och på kvällen återförenas på paradisland alla 4  familjemedlemmar tillsammans.

inget större planerat kommande vecka förutom att fortsätta gro:) skönt att känna fysisk och mental växt och motivation istället för borreliainfektion:D!