Backträning

Datum: augusti 12, 2019 Tid: 19:00 – 20:00 Plats: Åbysäcken, Hackefors

På begäran kör vi en repris på ett backpass i början av sommaren. Effektivt pass som ger stora utrymmen till att forma träningen till att passa in för just dig. Om man varit med på passet tidigare år så är det även kul att jämföra med sig själv. Hur många varv hinner jag på 10 min denna gång?

Vi samlas vid klubbstugan i Åbysäcken (motionsspåret i Hackefors) kl 19:00. Därefter lugn uppvärmningsjogg någon kilometer bort.

Vi kommer sedan att köra 3 set i 2 olika typer av backar. Vi börjar med kort backe (ca 100 m på asfalt). Man kör så många varv som man hinner på 10 min. Gasa uppför och jogga nedför. Därefter några minuter återhämtning. Sedan kör vi  ett kuperat varv som är knappt 500 m lång (både med- och motlut på stig). Man springer så många varv man hinner på 15 min (30-60 s vila mellan varje varv). Sedan avslutar vi med 5 min kort backe igen (samma backe som vi började med). Samma sak här, så många som man hinner på 5 min.

Till slut jogg tillbaka till klubbstugan igen.

Ansvarig ledare: Susanne Bornmar

Nyheter

Läs mer här

På gång

Läs mer här

Klubbstuga

Läs mer här

2019-08-04T18:02:05+02:00 augusti 4th, 2019|