Backträning

Datum: september 16, 2019 Tid: 18:00 – 19:00 Plats: Åbysäcken, Hackefors

Denna måndag blir det kuperade tusingar i Åbysäcken. Varje 1000-metare går på kuperat motionsspår, i övrigt så är det samma upplägg som vanliga tusingar som vi brukar köra på bana.

Denna måndag får vi alltså träna både uppförs- och nedförslut.

Vi kör 6 stycken som standardpass. Men självklart med möjligheten att skala passet efter egen förmåga. Spring färre om du är lite långsammare och fler om du tillhör den lite snabbare kategorin.

Vila mellan 1-3 min, beroende på hur hårt du kör varje intervall. Se till att pulsen går ner tillräckligt för att orka ta i på varje intervall.

Med knappa två veckor kvar till Lidingöloppet, som många av oss kommer springa, blir detta en perfekt genomkörare.

Ett bra upplägg då är att försöka hålla ”lidingöloppsansträning” genom hela passet. Dvs inte för hårda intervaller, och ta det lite lugnare uppför, och trycka på nedför. Alla intervaller ska gå lika fort och kör du detta upplägg i tävlingsfart är det lagom med bara 30 sekunders vila. Om 10 dagar ska du hålla samma ansträngning i 3 mil (eller kanske 15 km).

Vi samlas vid klubbstugan i Åbysäcken (motionsspåret i Hackefors) kl 18:00 (OBS! Notera tiden!)

Vi börjar med gemensam uppvärmningsjogg någon kilometer innan passet startar.

Ledare: Susanne Bornmar

Nyheter

Läs mer här

På gång

Läs mer här

Klubbstuga

Läs mer här

2019-09-15T09:29:02+02:00 augusti 27th, 2019|