Backträning

Datum: september 23, 2019 Tid: 18:00 – 19:00 Plats: Vidingsjö Motionscentrum

Det är dags för sista backpasset för säsongen. Passa på att slipa formen inför helgens Lidingölopp!

Vidingsjöåttan med 2 pass på samma ställe.
Gemensam uppvärmning längs 2,5 km spåret. Vi kör lätt i ca 1,8 km och kör en gemensam lätt runda på Vidingsjöåttan för att alla ska kunna veta vilken slinga vi kör.
Vidingsjöåttan går upp och ner på olika sidor av skidbacken i Vidingsjöskogen. Ett varv är cirka 770 m.
Start/mål: på toppen av skidbacken.
Pass 1, De som ska springa Lidingöloppet:
– Prattempo genom passet, dvs lugnt distanstempo. Ni ska få distans utan att trötta ut er. Så, 2×12 min med 4min vila.Pass 2, De Pass 2, De som kör backpass bara för att det är kul 🙂 :
-Långa backintervaller med 3min vila efter varje varv.
-Tryck i uppför och släpper på nerför
-Anpassning kan göras med att minska eller öka antalet varv. sikta på någonstans mellan 4 till 7 varv.
Vi avslutar med gemensam nedjogg tillbaka till motionscentrum.

Passledare: Ola Reinicke

 

Nyheter

Läs mer här

På gång

Läs mer här

Klubbstuga

Läs mer här

2019-12-06T08:06:27+01:00 september 4th, 2019|