Backträning

Datum: september 21, 2020 Tid: 18:00 – 19:00 Plats: Åbysäcken, Hackefors

OBS: ny tid (18:00), för att hinna innan det blir mörkt!

Dags för säsongens sista backpass. Dagen till ära blir det en upprepning på vad vi gjorde för 3 månader sedan. Hur mycket starkare har du blivit över sommaren? Kom och testa och utmana dig själv (Var du inte med förra gången går det självklart att köra passet ändå)
Det är ett effektivt pass som ger stora utrymmen till att forma träningen till att passa för just dig. Kanske ska du springa Lidingöloppet@hemma den 26 sep? Kom då och formtoppa med oss på måndagens pass. Man behöver ju inte maxa bara för att det är backintervaller.

Vi samlas vid klubbstugan i Åbysäcken (motionsspåret i Hackefors) kl 18:00.
Vi börjar med lugn uppvärmningsjogg någon kilometer bort.
Vi kommer sedan att köra 3 set i 2 olika typer av backar.
Vi börjar med kort backe (ca 100 m på asfalt). Man kör så många varv som man hinner på 10 min.
Gasa uppför och jogga nedför.
Därefter några minuter återhämtning
Sedan kör vi ett kuperat varv som är knappt 500 m lång (både med- och motlut på stig).
Man springer så många varv man hinner på 15 min (30-60 s vila mellan varje varv)
Sedan avslutar vi med 5 min kort backe igen (samma backe som vi började med). Samma sak här, så många som man hinner på 5 min.
Därefter jogg tillbaka till klubbstugan igen
Hoppas vi ses!

Ledare: Susanne Bornmar

Nyheter

Läs mer här

På gång

Läs mer här

Klubbstuga

Läs mer här

2020-09-15T19:53:43+02:00 maj 14th, 2020|