Distanspass

Datum: november 10, 2019 Tid: 10:00 – 12:00 Plats: Värdshuset, Gamla Linköping

Det är dags för säsongens första ”specialpass”. Ett specialpass är ett distanspass men med en liten twist, t.ex. LSD med fartökning, progressivt långpass eller maratonintervaller. Pass som är extra bra i ens förberedelse inför långa lopp. Denna dag är det dags för:

LSD med fartökning

Vi samlas  kl 10 vid värdshuset i Gamla Linköping där varje grupp får sin bana tilldelad.

Vi kommer alltså att köra ett LSD med fartökning. LSD =long steady distance. Fartökningen motsvarar marathontävlingsfart. Kör man detta själv så skall man sätta in sina farter men nu kompomissar vi och delar in oss i fem grupper.

Indelningen blir ungefär enligt nedan.

Grupp 1: Ca 23 km. Normlöparen springer milen på 39 minuter. Upplägg: + 1,5 km uppjogg + 12 km i 5:01 min/km fart +7 km i 4:16 min/kmfart + 2,5 km nedjogg allt utan vila.

Grupp 2: Ca 20 km. Normlöparen springer milen på 42 minuter. Upplägg: + 1,5 km uppjogg + 11 km i 5:23 min/km fart +5 km i 4:35 min/kmfart + 2,5 km nedjogg allt utan vila.

Grupp 3: Ca 20 km. Normlöparen springer milen på 45 minuter. Upplägg: + 1,5 km uppjogg + 11 km i 5:44 min/km fart +5 km i 4:55 min/kmfart + 2,5 km nedjogg allt utan vila.

Grupp 4: Ca 19 km. Normlöparen springer milen på 50 minuter. Upplägg: + 1,5 km uppjogg + 11 km i 6:19 min/km fart +4 km i 5:26 min/kmfart + 2,5 km nedjogg allt utan vila.

Grupp 5: Ca 14 km. Normlöparen springer milen på 55 minuter. Upplägg: + 1,5 km uppjogg + 6 km i 6:54 min/km fart +4 km i 5:58 min/kmfart + 2,5 km nedjogg allt utan vila.

Viktigt att hålla tempot rätt, springer ni för snabbt så blir det tufft på slutet. Vi kommer att springa på cykelvägar runt universitetet och Malmslätt.

Hoppas vi blir ett stort gäng!  Välkomna!

Nyheter

Läs mer här

På gång

Läs mer här

Klubbstuga

Läs mer här

2019-11-05T20:43:02+01:00 oktober 16th, 2019|