Intervallpass

Datum: april 13, 2022 Tid: 19:30 – 20:30 Plats: Friidrottsarenan, Campus Valla

Kvällens pass hämtar inspiration från Mustafa Mohamed, en av Sveriges bästa löpare.

Upplägget är som följer: 2×6 min + 4×2 min + 4×1 min. De två första intervallerna ska löpas i tröskelfart – tänk känslan ”behagligt jobbigt”. De åtföljs av 90 s vila – jogga/gå gärna. På tvåminutersintervallerna ska det gå snabbare – sikta på ”jobbigt, men hanterbart”. En minuts vila efter varje intervall. På de sista intervallerna ska tempot höjas ett steg till, men utan att maxa. En minuts vila även här.

Använd gärna nedanstående tabell som utgångspunkt. Leta rätt på din distansfart i översta raden och använd sedan de farterna för 6-, 2- samt 1-minutsintervallerna.

Fart 4.20 4.40 5.00 5.20 5.40 6.00 6.20 6.40 7.00
6 min 3.20 3.40 4.05 4.15 4.30 4.50 5.05 5.20 5.50
2 min 3.10 3.25 3.40 3.55 4.10 4.25 4.40 4.55 5.20
1 min 3.00 3.15 3.30 3.45 4.00 4.15 4.30 4.45 5.10

Nyheter

Läs mer här

På gång

Läs mer här

Klubbstuga

Läs mer här

2022-04-11T07:19:36+02:00 januari 5th, 2022|