KM: Duathlon – INSTÄLLT!

Datum: maj 4, 2021 Tid: 17:30 – 20:00 Plats: Ljungs badplats

Dags för klubbmästerskap i Duathlon? Jajemen!

Med tre duathlon-tisdagar i bagaget är det dags för KM-distansen. 5 km inledande löpning, följt av 20 km cykling och sedan en avslutande 2,5 km löpning in i mål. För att delta krävs en trafiksäker cykel, cykelhjälm och ett par löparskor.

Upplägget är anpassat efter den rådande pandemin och vi kommer starta i grupper om max 5 deltagare åt gången. För att vi ska ha en chans att förbereda dessa startgrupper någorlunda ber vi dig att föranmäla dig om du tänker delta. Vi hoppas att startgrupperna är någorlunda jämna, så att vi har några att kämpa tillsammans med. Föranmälan

Hämta din nummerlapp och registrera dig vid Ljungs badplats från klockan 17:30 till 17:45. Här finns också växlingsområde, start och målgång.

Klockan 17:45 håller vi en gemensam genomgång inför loppet.

Första start är klockan 18:00.

Regler

  • Under cyklingen ligger vi inte på rulle. Det vill säga att vi bibehåller minst 10 meter mellan det egna framhjulet och bakhjulet på framförvarande cyklist.
  • Efter första löpningen är det otillåtet att vidröra sin cykel innan man knäppt sin cykelhjälm.
  • Efter cyklingen är det otillåtet att knäppa av sig sin cykelhjälm innan man lämnat sin cykel vid växlingsområdet.

Banan

Löpningen är en vändbana på 2,5 km. På den inledande löpningen springer vi två varv. På den avslutande löpningen springer vi ett varv. Vi håller till vänster under löpningen, håller god uppsikt och genar inte i kurvor. Vi befinner oss på trafikerade vägar.

Cykelbanan består av ett varv runt Ljungsjön, vilket mäter knappa 7 km. Vi kommer cykla tre varv. Vi håller till höger under cyklingen, håller god uppsikt och genar inte i kurvor. Vi befinner oss på trafikerade vägar.

 

Corona-anpassningar

Nu när vi får träna tillsammans igen vill vi givetvis göra det smittsäkert. Därför gäller följande:

  • Håll avstånd till varandra. Det ska inte vara några som helst problem.
  • Lyssnar alltid på ledarens direktiv.
  • Har man symptom, är förkyld eller sjuk så stannar man hemma!
  • Behöver man hosta, nysa, spotta och/eller snora så stannar man och kliver åt sidan..
  • Läs även igenom de allmänna råden: Folkhälsomyndighetens (FoHM) föreskrifter och allmänna råd.

 

Tävlingsledare: Jessica Lundberg

Nyheter

Läs mer här

På gång

Läs mer här

Klubbstuga

Läs mer här

2021-05-02T10:19:44+02:00 mars 15th, 2021|