KM: Swimrun

Datum: juni 29, 2021 Tid: 17:30 – 20:00 Plats: Ljungbadet

Denna vecka ersätts triathlontisdagen med ett klubbmästerskap i swimrun. Cykla ut till Ljung om du ändå vill ha din dos av triathlontisdag även denna vecka.

Har du inte testat swimrun så är det här det perfekta tillfället du sökt efter. Allt du behöver ha är en våtdräkt, löparskor, badmössa och simglasögon. Sen är du redo.

I de flesta swimrunloppen kör man i par. I vårt KM gör vi inte det. Här är det singelklass som gäller. Paddlar och dolme är tillåtet att använda.

Funktionärer.

Hålltider

Starten går klockan 18:00 vid Ljungbadet utanför Ljungsbro (vägbeskrivning finns länkad nedan). Senast klockan 17:40 måste man ha anmält sig och vara redo. Strax innan start, vid 17:45, kör vi en kort information om banan och upplägget.

Vägbeskrivning: Ljungbadet, Ljungsbro

Vill man föranmäla sig så går det att göra via följande länk: Föranmälan

Banbeskrivning

De flesta av klubbens medlemmar som håller på med triathlon och/eller swimrun har någon gång varit ute i Ljung och tränat i och runt Ljungsjön. Det är därför inte någon större slump att vårt klubbmästerskap i swimrun hålls där ute.

Banan är knappt 9 kilometer fördelat på drygt 7 kilometer löpning och 1500 meter simning.

  • Löp 1 (0.5 km): Från starten vid Ljungbadet över bron och ner vid Wettergrens brygga.
  • Sim 1 (200 m): Sim över från Wettergrens brygga till Ljungbadet.
  • Löp 2 (4.0 km): Runt Ljungsjön. Från Ljungbadet, över bron, bort och förbi kraftstationen. Tillbaka mot Ljung kyrka och ner till Ljungbadet.
  • Sim 2 (500 m): Från Ljungbadet, runda flotten för sedan fortsatt sim till Wettergrens brygg där man kliver upp.
  • Löp 3 (2.0 km): Över bron, i höjd med Ljungbadet tar man höger in på grusvägen och springer förbi bondgården. Allen upp mot Ljungs kyrka innan man springer ner till Ljungbadet.
  • Sim 3 (500 m): Samma som sim 2.
  • Löp 4 (0.5 km): Över bron och därefter målgång.
Swimrunbana Ljung

Banbeskrivning över swimrunbanan ute i Ljung.

 

Anpassningar för Covid-19

  • Stanna hemma vid minsta symptom!
  • Håll avstånd, både till varandra men framförallt även till personer som man möter under träning.
  • Större grupper kommer att delas upp i mindre. För detaljer se information kopplade till aktiviteten.
  • Behöver man nysa, snyta sig eller liknande så lägger man sig längst bak, kliver åt sidan innan man gör det man ska.

 

Ansvarig ledare: Jessica Lundberg

Nyheter

Läs mer här

På gång

Läs mer här

Klubbstuga

Läs mer här

2021-06-14T22:27:54+02:00 juni 6th, 2021|