Triathlon: Hexathlon

Datum: juli 20, 2021 Tid: 18:00 – 19:30 Plats: Ljung

Tydligen fanns det klubbkompisar som var väldigt sugna på ett extra hexathlon-pass, så här kommer det! Hexathlon är alltså ett egetpåhittat ord för ”två varv av triathlon”. Vi ska alltså simma, cykla och springa bara för att direkt upprepa det hela genom att simma, cykla och springa igen. Så himla kul!

Vi börjar också använda Anki och Håkans tomt igen, vilket alltså är vår samlingsplats och växlingsområde.

För att delta på passet krävs som vanligt ingen avancerad utrustning. Det du behöver är en trafiksäker cykel, cykelhjälm och ett par löparskor. Använd gärna våtdräkt vid simningen. Vill du använda mer eller annan utrustning, så kör på det. Modifiera också passupplägget så att det passar dig själv om du vill det.

Vi samlas alltså i Ljung: Samlingsplats. Genomgången av passet börjar klockan 18:00. Se till att ha våtdräkten på innan genomgången börjar, om du ska använda våtdräkt det vill säga.

Vi vill rekommendera en gemensam cykling ut till Ljung som avgår från Abisko-rondellen i stan klockan 17:00. Här gäller lagom tempo och fart efter kamrat, så att alla får en trevlig cykeltur ut.

Simning:

Vi simmar en förkortad variant av vår sprintbana kring Ljungbadet. Vill man korta ner det andra simmet så gör man det, eftersom det blir klurigt att få på sig våtdräkten igen mitt under passet. Simningen är ca 350 m lång.

Cykling:

Cyklingen sker längs Gunnarstorpsvägen österut mot Ljungsbro. Vi cyklar till ett krön med en vit vägskylt där det är skyltat emot ”Idrottsplats”. Cyklingen är ca 4,5 km lång.

Löpning:

Under löpningen har vi förberett två alternativ beroende på hur pigg man känner sig för dagen. En lite längre sväng upp för backen som blir ca 2 km lång. Vänd vid första villan du kommer fram till uppe på höjden.

Eller så tar man en kortare variant mot Ljungbadets parkering, vilken mäter 1,3 km. Vänd där det går en grusväg till höger och parkeringen till Ljungbadet är till vänster.

 

Anpassningar för Covid-19

  • Stanna hemma vid minsta symptom!
  • Håll avstånd, både till varandra men framförallt även till personer som man möter under träning.
  • Större grupper kommer att delas upp i mindre. För detaljer se information kopplade till aktiviteten.
  • Behöver man nysa, snyta sig eller liknande så lägger man sig längst bak, kliver åt sidan innan man gör det man ska.

 

Ansvariga ledare: Mikaela Karlström och Emma Hektor

Nyheter

Läs mer här

På gång

Läs mer här

Klubbstuga

Läs mer här

2021-07-17T23:48:08+02:00 juni 6th, 2021|