Virtuellt rullskidpass

Datum: november 19, 2020 Tid: 08:00 – 22:00 Plats: Hemma hos dig

Vi vill genom vårt digitala klubbhus fortsätta att uppmuntra till träning på rullskidor under den här tiden då NocOut har pausat sin gemensamma träningsverksamhet.

Veckans utmaning till er är backintervaller. 3 set x 5 intervaller x 400m alt. 90sek.

Här har ni nu möjligheten att välja en backe som passar er. En lagom så kallad slakmota eller att utmana er till en något brantare uppförsbacke.  Den senare även ett bra sätt att träna på att ta sig nerför på ett kontrollerat sätt. För er som kört det här passet med oss tidigare har vi kört den i backen upp mot Slaka kyrka men ta nu tillfället i akt och hitta en bra backe i er närhet som ni kan fortsätta att träna i.

Passet är enkelt uppbyggt med 5st intervaller på 400m eller i 90sek. Detta görs i 3 block.

  • Uppvärmning i 5-15min förslagsvis på väg till er backe.
  • 5st intervaller på 400m eller i 90sek. Mellan intervallerna är det rullvila ner till starten.
  • Detta gör ni 3 gånger till med 3min vila mellan varje serie. Rulla gärna i lugnt tempo för att hålla värmen om ni känner att ni blir kalla.
  • Avsluta med lugn nedvarvning på motsvarande tid som uppvärmningen.

Lycka till och fortsätt håll i gång rullskidsträningen önskar skidsektionen

 

Nyheter

Läs mer här

På gång

Läs mer här

Klubbstuga

Läs mer här

2020-11-14T09:39:19+01:00 november 14th, 2020|