Virtuellt rullskidspass

Datum: november 26, 2020 Tid: 08:00 – 22:00 Plats: Hemma hos dig

Hej alla rullskidlovers!

Skidsektionen fortsätter att peppa och motivera till att köra rullskidspass på torsdagarna. Vi har fortfarande åkbara vägar och cykelvägar och vädret förhållandevis milt trots att vinden senaste veckan har tagit tag i våra stavar. Nu är det just vädret som påverkar vårt material. Lite att tänka på.

  • Nu när det är svalare, ta alltid för vana at slipa stavarna inför varje pass för optimalt fäste. Med bryne eller diamantfil.
  • När det är blött och framför allt saltat på vägarna. Skölj av skidorna för att minimera risken att hjullagren bli smutsiga och skadade. Låt dom torka i rumstemperatur.

Nu till veckans intervallpass. 2x(4x4x40s). Klassiska korta intervaller på tid (40sek). Därefter vila på stället och tillbaka. Ett perfekt pass för alla oavsett erfarenhet och egen fart.

  • Uppvärmning i 5-15min.
  • 4st intervaller i 40sek med 20sek vila mellan varje intervall.
  • Detta gör ni 4st gånger med 2min vila mellan serierna.
  • Upprepa ovanstående 2 eller 3 gånger med 3min vila mellan seten. Rulla gärna i lugnt tempo för att hålla värmen om ni känner att ni blir kalla.
  • Nedvarvning 5-15min.

Skidsektionen önskar en härlig vecka och en pulshöjande torsdag. 🙂

Nyheter

Läs mer här

På gång

Läs mer här

Klubbstuga

Läs mer här

2020-11-21T15:46:58+01:00 november 21st, 2020|