Virtuellt rullskidspass

Datum: november 12, 2020 Tid: 08:00 – 22:00 Plats: Hemma hos dig

Vägar och cykelbanor är fortfarande åkbara för rullskidor. Så bara för att vi har tagit en tillfällig paus i våra gemensamma träningspass finns det ingen anledning till att sluta med träningen.
Lägg grunden till vinterns skidåkning på snö och fortsätt med att bygga upp det ni redan har börjat på. Dessutom har vi nu i veckan fått ett glädjande besked om att Vasaloppet har öppnat sin Vasaloppsarena 2021. 😁😁😁 Läs mer om Vasaåket här.
Annars ger ni er bara ut och tränar för att det är kul med rullskidor. Vi har alla massor med anledningar till att fortsätta.

För att inspirera er så lägger vi ut 1 peppande rullskidspass i veckan.
Veckans intervallpass är ett tidsintervallpass. 4*5*(70/20). Alltså 20st intervaller på 70sek vardera.

  • Uppvärmning i 5-15min förslagsvis på väg till er bana.
  • 5st intervaller i 70sek med 20sek vila mellan varje.
  • 3min serievila (rulla gärna i lugnt tempo för att hålla värmen om det är kallt).
  • Detta gör ni tre gånger till med 3min vila mellan varje serie.
  • Avsluta med lugn nedvarvning på motsvarande tid som uppvärmningen.

Antingen väljer man en plats där man kan vända efter vilan mellan intervallerna. Alltså 90sek åt ett håll och sedan 90sek tillbaka.
Har ni en längre sträcka som ni tycker passar bättre så tar ni givetvis den.

Så leta upp en bra sträcka i er närhet och på med pannbenet (och pannlampan) och ge er ut, i vetskapen om att ni förmodligen i stunden inte är ensamma att köra just det här passet.

Lycka till önskar Tobias Palmkvist och Jonas Eriksson

Nyheter

Läs mer här

På gång

Läs mer här

Klubbstuga

Läs mer här

2020-11-08T21:53:00+01:00 november 8th, 2020|