Zwift: MeetUp

Datum: november 15, 2020 Tid: 10:00 – 12:00 Plats: Watopia

Vi hade det så himla kul förra veckan i Watopia så vi tänkte att vi kör en MeetUp den här veckan med.

Eftersom att vi inte får träffas fysiskt och träna ihop så är vi glada över att det finns tekniska lösningar som åtminstone löser som så att vi kan cykla ihop, om än på hemifrån (eller där vi är). Många av oss som cyklar har även en trainer och ett konto på Zwift. På Zwift finns det något som kallas Zwift MeetUp.

Med tanke på de skärpta råden så tänkte vi testa på det här tillsammans. Vi kör ett distanspass om 120 minuter och vi kommer köra så att hela klungan håller hop. Vilket kort och gott innebär att du kan cykla hur du än tänkt men med fördelen att du har en klunga med klubbkompisar att köra med, men för att göra det hela lite roligare så kommer vi välja ut en ”workout” att köra ihop.

Detaljer

Bana: Big Foot Hills
Starttid:
10:00
Sluttid: 12:00

Discord – Möjlighet att snacka!

Vi har skapat ett konto på Discord. Vad är det kanske du undrar? Ja, det är en plattform som bland annat erbjuder oss möjligheten att kunna prata med varandra när vi kör. Det är smidigare än att chatta och vi får typ samma känsla som vi har när vi är ute på våra vanliga distansrundor tillsammans. Hur gör man då för att gå med i samtalet?

  1. Tryck på Länken: Discord: Zwift: MeetUp – IK NocOut.se
  2. Har man inte ett Discord-konto så skapar man ett, tar inte många sekunder.
  3. Väl inne på servern så ser man ”zwift-events” under rummet ”Zwift”, tryck där och sen går man med i eventet man är intresserad av.
  4. Sen är det bara att snacka och trampa på.

Frivilligt passförslag 

Likt förra veckan så har Daniel Bjurhamn slänt ihop ett pass. Veckans pass börjar med 30’ rull då vi bekantar oss med varandra och får all teknik att fungera. Sedan kommer sjunkande intervaller från 12’ ner till 4 min. Tanken är att belastningen ska öka lite för varje intervall så gå inte ut för hårt. Efter 10 rull så avslutar vi med 8 st 90’’ intervaller med hård ansträngning innan vi rullar av och säger hej då för den här gången.

30’ uppvärmning
12/10/8/6/4’ med 2’ rullvila
10’ rull
8×90’’ rullvila 1’
12’ nedvarvning

För dig som vill lägga in i förväg så finns en skärmdump på hur det ser ut (se nedan). Det tar ca 5 min att lägga in det antingen direkt i klockan eller i Zwift. Fördelen att ha det i Zwift är att du då kan köra ”workout” i en MeetUp. För mer info hur man går tillväga väl i samband under MeetUp:n hittar du här: Workout during Zwift MeetUp (läs under rubriken One Step Magic).

Vill du hänga på?

Följ instruktionen nedan om du vill hänga med oss och cykla i Watopia.

  1. Börja föll Andreas Fröberg på Zwift.
  2. Skicka sedan ett meddelande till Andreas antingen via ett mail till info@nocout.se eller kommentera i anslutning till Facebook-inlägget att du vill delta på denna MeetUp. Meddela senast söndag den 15 november klockan 8:00 att du vill delta.
  3. Andreas bjuder sedan in dig till att delta.

Vi hoppas att just du vill vara med och testa detta. Det här är andra gången och vi lär oss hela tiden saker som vi kan förbättra.

Nyheter

Läs mer här

På gång

Läs mer här

Klubbstuga

Läs mer här

2020-11-13T08:49:37+01:00 november 8th, 2020|