Under tisdagskvällen genomfördes klubbens årsmöte och likt tidigare årsmöten gick det helt smärtfritt utan några skandaler.

Linnea Neckman och Per Åhlin berättar om sin vecka på Azorerna innan årsmötet.

Innan årsmötet bjöds det traditionsenligt på semlor (då vårt årsmöte alltid arrangeras på fettisdagen) och så fick vi lyssna på två trevliga föreläsningar. Först berättade Joakim Stenman om sitt äventyr fram till Ironman-VM på Kona, Hawaii. Därefter delade  Team Neckman-Åhlin (Linnea och Per) med sig av deras upplevelser på Azorerna.

Sammanfattningsvis så beviljade årsmötet styrelsen ansvarsfrihet för 2022, budget fastslogs  valberedningens förslag till styrelsen godkändes. Det innebär att klubbens styrelse för 2023 ser ut som följer:

• Ordförande: Andreas Fröberg (omval 1 år)
  • Ledamot: Jonas Olsson (1 år kvar)
  • Ledamot: Anna Wallentinson (omval 2 år)
  • Ledamot: Helena Borg Hartwig (1 år kvar)
  • Ledamot: Gustav Lind (omval 2 år)
  • Ledamot: Karin Nilsson (1 år kvar)
  • Ledamot: Tomas Hektor (nyval 2 år)
  • Suppleant: Catharina Östman (nyval 1 år)
  • Suppleant: Diana Atanasova (nyval 1 år)
  • Suppleant: Åsa Kastbom (omval 1 år)

Ett konstituerande möte kommer att hållas där vice ordförande, kassör och sekreterare kommer att utses av styrelsen.

I samband med detta årsmöte ställde inte Anna Ahlbeck, Ida Öjergren eller Tomas Lundvall upp för omval utan lämnade därmed styrelsen. Vi vill därför avslutningsvis rikta ett stort tack till denna starka trio för deras insatser för klubben. Tack!

Utöver styrelse så fick vi en ny valberedning. Valberedningens ordförande blir Anna Ahlbeck och övriga ledamöter blir Camilla Edlund samt Henrik Carlberg. Vi tackar därmed föregående valberedning med Anna Drotz, Elin Karlsson samt Martin Drotz för ert arbete.